Temporals

Balaguer. Un segle de vida, cent anys de futbol

L'exposició "Balaguer. Un segle de vida, cent anys de futbol" vol ser un repàs a la història del futbol de la capital de La Noguera, des de la seva arribada el 1916, amb la fundació de Bargusios Societat de Football fins als nostres dies. Una història que no es pot deslligar de la història de la ciutat, ja que els èxits i els fracassos esportius, els projectes del club i els seus protagonistes, van molt lligats als esdeveniments socials, culturals i fins i tot que viu a Balaguer. Una història on els verdaders protagonistes són els futbolistes, els entrenadors i els presidents i directius de diferents èpoques del club; els diferents camps de futbol de la ciutat i sobretot les moltes anècdotes que han succeït durant els darrers cent anys.

L'exposició repassa els inicials anys vint la primera meitat de la dècada dels anys trenta del segle passat, abans de la guerra civil, quan el futbol compartia cartell amb el ciclisme i la boxa; la paràlisi esportiva durant la guerra civil i els durs anys de la postguerra quan es va fundar el CF. Balaguer de les cendres de la Unión Deportiva Balaguer; el primer ascens a Tercera Divisió la temporada 1956-57 amb un equip fet de jugadors locals; els gloriosos anys seixanta; la travessa del desert dels setanta i principis dels vuitanta i el retorn a la Tercera Divisió; l'època triomfal dels noranta amb quatre play-off d'ascens a SegonaB disputats i fins el 2001, quan s'aconsegueix la Copa Catalunya davant del Barça de la mà del president Catalino Tenorio i de l'entrenador Carles Viladegut. Finalment, l'època actual en què sota el lema "el futur el tenim a casa" el club ha passat per diferents etapes, algunes més bones que altres, fins a arribar als nostres dies.